Curier
Curierul prin care totalcomputers.ro efectuează livrările este Urgent Cargus. Produsele comandate de luni până vineri până la ora 15:00 vor fi livrate la destinatar în interval de 24 ore, cele comandate după ora 15:00 vor fi livrate în maxim 48 ore, iar produsele comandate în weekend vor fi recepţionate de către client în maxim 72 ore.
Taxe de transport
Pentru localităţile în care există centre Urgent Cargus:
Taxa de transport este de 30 LEI, TVA inclus, per colet pentru comenzile ce nu depaşesc 1000 LEI. Pentru cele ce depaşesc această sumă, transportul este gratuit. Nu se percepe taxa suplimentară pentru ramburs, aceasta fiind inclusă în taxa de transport.
Pentru localitatile în care nu există centre Urgent Cargus:
Taxa de transport este de 30 LEI, TVA inclus, plus o taxă în funcţie de numărul de kilometri suplimentari de 0,8 LEI/km per colet pentru comenzile ce nu depăşesc 1000 LEI. Pentru cele ce depăşesc această sumă se achită doar diferenţa de kilometri de la cel mai apropiat centru Urgent Cargus pana la destinatar. Un calculator al costului de expeditie poate fi accesat aici! Nu se percepe taxă suplimentară pentru ramburs, aceasta fiind inclusă în taxa de transport.
Renunţarea la cumpărare
Produsele achiziţionate la distanţă se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denunţarea contractului. Se recomandă utlizarea aceluiaşi serviciu de transport utilizat pentru receptionarea produselor.
S.C. Alt Control S.R.L. va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată cât şi condiţiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Definiţia contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plăteşte sau se angajează să platească preţul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cât şi servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale şi nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării de primire a acesteia.
Art. 12 menţionează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte şi documentele care l-au insoţit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, şocuri, urme de folosire excesivă şi/sau intervenţii neautorizate etc.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile şi modul de funcţionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască şi să le inspecteze în acelaşi mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.
Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producător pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezenţa lui fiind specifică producătorului. Prezenţa sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma şi condiţiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renunţare la contract.
Procedura de retragere din contract
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informează S.C. Alt Control S.R.L. cu privire la decizia de retragere din contract printr-o declaraţie neechivocă făcută pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispoziţie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunţa retragerea din contract.
Obligaţiile care revin S.C. Alt Control S.R.L.
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, exclusiv costurile livrării. Rambursarea sumelor se va face folosind modalităţi de plată rezonabil aplicabile (în cazul plăţii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). Îndeplinirea obligaţiei de rambursare se face face în termen de 2 zile lucrătoare de la recepţionarea produselor.
Obligaţiile care revin consumatorului
Produsele sunt înmanate S.C. Alt Control S.R.L. personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întărziere nejustificată şi în decurs de maxim 14 zile de la anunţarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.
Produse excluse, fără drept de returnare
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decât dacă sunt sigilate / cutia nedeschisă/ cutia nu prezintă urme în interior că a fost deschisă:
- a. Licenţe software;
- b. Consumabile (acumulatori, cartuşe imprimantă etc);
- c. Imprimante/multifuncţionale/aparate de fax care au cartuşele/tonerele desigilate;
- d. Produse care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă (produse de îngrijire/ igienă, căşti etc);
- e. Produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar (extensii de garanţii, servere non-standard etc);
- f. Servicii (testare, asamblare, montare componente sau orice alt serviciu prestat către consumator);
- g. Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe suport material (aplicaţii software inclusiv jocuri livrate printr-un link de download şi cheie de activare).
Aceste limitări se aplică conform OUG 34/2014 art. 16.
Retur de produse
Puteţi solicita returul de produse în următoarele cazuri:
- Produsul livrat nu corespunde specificaţiilor din site. Puteţi solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefuncţional în primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la recepţie. În cazul în care produsul achiziţionat a fost livrat nefuncţional sau prezintă vicii de fabricaţie, acesta va fi înlocuit cu un produs funcţional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 48 de ore de la primirea produsului
- Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm sa refuzaţi recepţia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat şi se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menţionată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intraţi în posesia fizică a produsului. Orice reclamaţie ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
- Produse livrate greşit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situaţiile prezentate mai sus (nu şi în cazul renunţării la cumpărare) cad în sarcina S.C. Alt Control S.R.L..
Solicitările de retur se notifică pe site-ul nostru sau prin prezentarea la sediul S.C. Alt Control S.R.L. cu produsul respective în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
Returnarea produselor la sediul Total-Computers.ro se poate face de luni până vineri în intervalul 09:00 – 17:00.
Menţiune
În toate cazurile de mai sus, cu excepţia celui referitor la defectele în perioada de garanţie, produsele trebuiesc returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original şi insoţite de toate accesoriile şi documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibilă revânzarea lor duce la refuzarea returului.